2023-07-05 CEPN-FNEC

Évaluation et intelligence artificielle IA2: favoriser l’intégrité académique IA1 dès le primaire et le secondaire

Assessment and artificial intelligence AI2 :fostering academic integrity AI1 in primary and secondary schools

Références extraites des diapositives

Martine Peters, Université du Québec en Outaouais

 


Diapositives -5-6- Slides

Diapositive -13- Slide : Parlons-en de la détection – Let’s talk dectection ❤️

Diapositive -16-17- Slides: Plagiat ou pas? – Plagiarism or not? 

Diapositive -18- Slide : Politique du Globe and Mail’s Policy ❤️

Diapositive -19-20- Slide : Models (2021, 2023)

Diapositive – 21 – Slide : Prompts

Diapositive -23- Slide : Optic AI or Not

Diapositive -24- Slide : Quillbot 

Diapositive  -25- Slide : Chat with any PDF

Diapositive -26- Slide : Pour se protéger contre les allegations de plagiat

Diapositive – 27 – Slide: Nouvelle façon d’écrire – New way of writing 

Diapositive – 28 – Slide: 6 Tenets of Post plagiarism ❤️

Diapositive – 29 – Slide: Lecture pour vos étudiants – Reading for your students

Diapositive -31- Slide : Redéfinir l’évaluation – Redefining assessment

Diapositives -32-34- Slides : Modèle d’évaluation proposée – Proposed model of assessment ❤️

Diapositive -36- Slide: Toxonomie de Bloom Taxonomy 

Diapositive -37-38 – Slide: Originalité versus créativité / Originality versus creativity 

Diapositive -41- Slide: Le délestage cognitif – Cognitive offloading

  • Risko EF, Gilbert SJ. (2016). Cognitive offloading. Trends in Cognitive Sciences. 20(9):676–688. doi: 10.1016/j.tics.2016.07.002.

Diapositive -42- Slide: Le délestage cognitif – Cognitive offloading

  • Dawson, P. (2020). Cognitive Offloading and Assessment. In: Bearman, M., Dawson, P., Ajjawi, R., Tai, J., Boud, D. (eds) Re-imagining University Assessment in a Digital World. The Enabling Power of Assessment, vol 7. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-41956-1_4 ❤️

Diapositives -47-48-53-56-59-65-70 Slides: Dix principes de l’intégrité académique pour le formateur/administrateur – Ten principles of academic integrity for the trainer/administrator

  • McCabe, D. L., & Pavela, G. (2004). Ten (Updated) Principles of Academic Integrity: How Faculty Can Foster Student Honesty. Change (May/June), 10-15.

Diapositive -49- Slide: Action: campagne de sensibilisation – Awareness campaign

Diapositive -54- Slide: Action discuter de l’intégrité – Discuss integrity

Diapositive -55- Slide: Formation sur le plagiat – Plagiarism training

Dispositive -58- Slide: S’informer – Find out more

Diapositive -61- Slide : Bases de travaux sur le web – Bases of work on the web

Diapositive -62- Slide: Code d’honneur et déclaraction d’authenticité – Code of honor and authenticity

Diapositives -63- Slide : Planifier les travaux

Diapositive -64- Slide : Les examens en ligne – Online exams

Diapositive -67-68-69- Slide: Des consignes claires – Clear guidelines

Diapositive -72- Slide: Gratuit, rapide, mais attention! – Free, fast, but be careful!

Diapositive -75- Slide: Valeurs de l’intégrité académique – Values of academic intregrity