2024-10-31 CAGS

Artificial Intelligence and Academic Integrity : Exploring Challenges and Opportunities in Academic Writing during Graduate Studies

62nd Annual Canadian Association for Graduate Studies Conference

Toronto, Ontario, Canada

By Martine PetersUniversité du Québec en Outaouais


Slide 2 :

Slide 7: Let’s talk detection…

Slide 8 : Software tools are not ready

Slide 9 : Small homework

Slide 15 : Plagiarism defined

  • Peters, M. (2023). Note éditoriale : Intelligence artificielle et intégrité académique peuvent-elles faire bon ménage ? Revue des sciences de l’éducation, 49(1). https://doi.org/10.7202/1107846ar

Slides 17-18: Writing models

  • Peters, M. (2021). Demande de subvention de partenariat soumise au CRSH.
  • Peters, M. (2023). L’ère de la rédaction intègre avec l’intelligence artificielle, modèle 2023 : https://mpeters.uqo.ca/ateliers-workshops/

Slide 19 :  Consensus

Slide 20-21 : Research Rabbit

Slide 22 : Perplexity

Slide 23 : Elicit ❤️

Slide 24 : Optic AI or Not

Slide 25 : Prompts for students

Slide 26: Six thinking hats

Slide 27 : Chat GPT Cheat Sheets

Slide 28 : Quillbot 

Slide 29 : Translation and revision tools

Slide 30 : Chat with any PDF

Slide 29 : How to check for AI2 (2023)

Slide 30: Reading for yourself ❤️

Slide 34 : Hybrid writing ❤️     

Slide 37: Think about it…

Slides 39-40 : Transparency  AI Usage Cards

  • Whale, Ruas, Mahammad, Meuscheke, Gipp, Koch and Hänies, 2023. Three-dimensional model by Whale et al. (2023) https://ai-cards.org/

Slide 41 : Transparency Mike Solomon (2023)

Slide 41: To be transparent

To contact me : martine.peters@uqo.ca