2024-05-25 TESOL Canada

Empowering ESL Instruction: Ethical AI Integration Strategies

Martine Peters, Université du Québec en Outaouais

Collège Algonquin (Ottawa, Ontario, Canada)

May 25th, 2024

martine.peters@uqo.ca



References

Slide 2 :

Slide 7: Let’s talk detection…

Slide 8 : Software tools are not ready

Slide 9 : Small homework

Slide 15 : Plagiarism defined

  • Peters, M. (2023). Note éditoriale : Intelligence artificielle et intégrité académique peuvent-elles faire bon ménage ? Revue des sciences de l’éducation, 49(1). https://doi.org/10.7202/1107846ar

Slides 17-18: Writing models

  • Peters, M. (2021). Demande de subvention de partenariat soumise au CRSH.
  • Peters, M. (2023). L’ère de la rédaction intègre avec l’intelligence artificielle, modèle 2023 : https://mpeters.uqo.ca/ateliers-workshops/

Slide 19 : Prompts for teachers

Slide 20 : For your teaching…

Slide 21 :  Consensus

Slide 22 : Optic AI or Not

Slide 23 : Prompts for students

Slide 24: Six thinking hats

Slide 25 : Chat GPT Cheat Sheets

Slide 26 : Quillbot 

Slide 27 : Translation and revision tools

Slide 28 : Chat with any PDF

Slide 29 : How to check for AI2

Slide 30: Reading for your students ❤️

Slide 31 : Hybrid writing ❤️     

Slide 35: For your students

Slide 38 : Objectives – Bloom

Slides 39-43 : Leon Furze’s five options

Slide 44 : Total generation activities

Slide 45 : Authentic evaluation

Slides 47-48 : The debate

Slide 49 : Flipped classroom

Slides 51-52 : Transparency

  • Whale, Ruas, Mahammad, Meuscheke, Gipp, Koch and Hänies (2023)

https://ai-cards.org/

Slide 53 : Transparency, Mike Solomon

Slide 54 : For transparency